Rusza wielka inwestycja drogowa

Image

Wybrano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę odcinka S19 Rudnik nad Sanem - Nisko Południe...

Kwota 196 339 975,77 zł, 34 miesiące na realizację i 10 lat gwarancji to najkorzystniejsza oferta na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła „Rudnik nad Sanem” (z węzłem) do węzła „Nisko Południe” (z węzłem) o długości około 6 km. Złożyła ją firma Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Brak odwołań od wyboru oraz pozytywny wynik kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych umożliwią podpisanie umowy na realizację inwestycji.

Odcinek S19 od węzła „Rudnik nad Sanem” (z węzłem) do węzła „Nisko Południe” (z węzłem) stanowiący część szlaku Via Carpatia, realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w II połowie 2019r. a zakończenie w 2021r.

Via Carpatia

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny.

Korytarz Via Carpatia, którego głównym elementem jest droga ekspresowa S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku aż do Białegostoku (Knyszyn), i dalej na północ stanowi priorytet w następnych latach, w szczególności w zakresie przyspieszenia prac przygotowawczych, tak by była możliwa jak najszybsza realizacja tego ciągu łączącego kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami.


Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
manukun

@prezio
Dobra zmiana wstrzymała przetargi na co najmniej 800 dni. S19 miała być gotowa do 2020 na odcinku Rzeszów-Lublin, bo jeszcze za PO odcinek trafił na listę priorytetową.

~prezio

Jakby PO jeszcze rządziło,to nie byłoby wcale tej drogi,bo via Carpatię,za przyczyna niejakiego Wałęsy odkładano w bliżej nieokreślona przyszłość,czyli w niebyt.
Przyszła dobra zmiana i inwestycja ruszyła.Do 2022 roku ma być zakończona.

~prezio

A ty chciałbyś wysiedlić całą niemal wieś,żeby "kolanka" nie było?
Masz auto,to się ciesz i zap.....,korona z "makówy" nie spadnie.

~jkl

A to "kolanko" w przebiegu S19 to mam rozumieć, że projektanci napili się gorzałki i im ręka się omsknęła? Teraz dziesiątki tysięcy pojazdów będzie nadrabiać drogi, bo nie po prostej biegnie szlak.

manukun

@lol
Czujesz różnicę między omijaniem pagórków po względnie płaskim terenie a kopaniem tuneli z braku miejsca w dolinach? W dodatku "ten ostatnio oddany" nie miał możliwości innego przetrasowania. Na 30 km odcinka drogi ekspresowej istnieją większe
możliwości optymalizacji niż na 6 km.

Te popierdółki mają nawet 40 m wysokości względnej w gęstej zabudowie. Zaorasz całą wieś, żeby skrócić drogę o kilka kilometrów?

~dafi

Prawie 200 milionów za 6 km?!!!!!!!!!

Dojna zmiana.

~???

Ciekawe kiedy w tej sprawie będzie jakiś kartonowy lub gąsienicowy protest...

manukun

@lol
Odpal Geoportal i ustaw tryb raster. Tam masz ładnie wyrysowane poziomice i ukształtowanie terenu. Chcąc skracać trasę i ominąć Kamień i Jeżowe od zachodu należałoby budować tunele. Albo ryć przekopy o głębokości kilkunastu metrów na każdym pagórku. Albo wyburzać nawet kilkadziesiąt domów. Każdy wariant droższy od planowanego łuku, który można zrealizować bez wyburzeń domów i kosztownego rycia.

Ekspresówka potrzebuje pasa drogowego o szerokości kilkudziesięciu metrów. Wytyczenie jej wzdłuż stoku stromych wzgórz jest najmniej sensownym pomysłem.

~mardy

zaczynają od środka, najprostszy odcinek ok. 7km w tym tempie do 30-tego im zejdzie, remonciki dla kolesiostwa się znajdą, imponujące tempo...

las

Za 30 lat może będzie zrobione w takim tempie a liczy się tylko cena nie jakość.

~csa

zbliżają się wybory więc zacznie się budowa. oczywiście na plakatach dla ciemnego ludu.

~Aga

A kiedy ruszy w końcu obwodnica stalowej woli, to już najwyższy czas....

~lol

Ten zawijas koło Jeżowego jest imponujący. Nie wierzę że nie było lepszego rozwiązania bez kopania tuneli.

~Co za ludzie

@ wiwian
Jeśli nie jesteś w stanie opanować znaków poziomych na drodze, może pora złożyć prawo jazdy...

~koksu

Jak widać hejter już sieje nienawiść!

~wiwian

odcinek od sokołowa w kierunku rzeszowa to porażka - raz dwa pasy są dla ciebie, raz dla tych z przeciwka. no masakra.
jak ktoś się zagapi to nagle jedzie pod prąd.

manukun

@genek
Taniej nałożyć drogi niż budować tunele pod wsiami

~genek

A mnie bardziej zastanawia dlaczego ta droga od Rzeszowa do niska jest tak poskrecana .za dużo kasy jest Po co tyle skrzyżowań ze starą 19

~małgosia

jasio nie ostatni tylko na końcu a ja s praktyki wiem ze koniec jest najfajniejszy

~andrzej

jasio , bo to od nas zależy czy wpuszczamy i kiedy od południa inne narody czy nie, władcy podkarpacia a zarazem i polski jesteśmy w strategicznym miejscu położeni i tutaj trzeba umiejętnie trzymać stery tak jak na statku.i tutaj będzie wielkie otwarcie via carpatia a nie w wawie.

Pepsi

Brawo! 4 lata po ogłoszeniu przetargu...

~jasio

a dlaczego nasz odcinek będzie budowany jako ostatni na całej dlugosci S19 - jak ktoś wie niech mi napisze