Odnowiona stacja Stalowa Wola Rozwadów zwiększy komfort podróżnych

Image

18 maja odbył się briefing prasowy, który towarzyszył wizycie technicznej Andrzeja Adamczyka Ministra Infrastruktury na inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczną kolejny etap przebudowy stacji Stalowa Wola Rozwadów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują przebudowę stacji. Zarządca infrastruktury sukcesywnie buduje kolejne tory i wymienia rozjazdy. Montowana jest nowa sieć trakcyjna. Wkrótce roboty przeniosą się na drugą część stacji. Inwestycja w Stalowej Woli odbywa się w ramach modernizacji i elektryfikacji linii nr 68 do Lublina, której wartość wynosi 367 mln zł.

Sprawniejsze przejazdy przez Stalową Wolę umożliwi kompleksowa wymiana torów i rozjazdów. Komfortową obsługę podróżnych zapewnią nowe perony, które obecnie zyskują elementy małej architektury, w tym ławki, oznakowanie, oświetlenie oraz nagłośnienie.

W czerwcu na największej stacji kolejowej w mieście, Stalowa Wola Rozwadów gotowych będzie 5 torów i 12 rozjazdów oraz nowa sieć trakcyjna. Na ukończeniu znajdują się prace związane z budową 5 rozjazdów i 2 torów.

W kolejnym etapie PLK wybudują drugą krawędź peronu nr 2. Dzięki temu podróżni zyskają lepszy komfort obsługi na stacji. Na jesieni do dyspozycji pasażerów będą także nowe ławki, informacja pasażerska i udogodnienia dla niepełnosprawnych. Jednocześnie oddane do użytku zostaną wszystkie tory przylegające do peronów. Zakończenie robót na stacji Stalowa Wola Rozwadów zaplanowano w październiku 2018 r.

- Modernizujemy szlaki kolejowe, dzięki czemu będziemy mogli powiedzieć, że dysponujemy kolejną, komfortową, punktualną, przewidywalną w czasie jazdy, ale przede wszystkim kolejną bezpieczną inwestycją. Dobre połączenia kolejowe to odciążenie dla transportu drogowego- mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

- Jesteśmy tutaj, w Rozwadowie gdzie trwa modernizacji linii kolejowej, gdzie jest decyzja o wybudowaniu przystanku kolejowego w Charzewicach. W końcu mieszkańcy Stalowej Woli jadący do Warszawy, czy przyjeżdżający z Warszawy, nie będą musieli zatrzymywać się na przystanku w Pilchowie, bo będziemy mieć przystanek w Stalowej Woli- mówi Lucjusz Nadbereżny.

Postępują prace między Lublinem a Kraśnikiem

Pomiędzy Lublinem a Lublinem Zemborzycami zbudowany jest już jeden tor. Od marca prowadzone są prace na drugim torze. Trwa zgrzewanie szyn. Na odcinku kończy się wymiana sieci trakcyjnej. Nowe tory i rozjazdy powstają na stacji Lublin Zemborzyce. Na ukończeniu są roboty związane z montażem słupów trakcyjnych i przewodów zasilających. Jednocześnie postępuje przebudowa 7 przejazdów kolejowo-drogowych, która zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym.

Do półmetka zbliża się modernizacja odcinka Lublin Zemborzyce – Kraśnik, której ukończenie zaplanowano na 1 września br. Istotnąpoprawę dostępu do kolei przyniosą nowe perony przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania budowane wKrężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wieś, Pułankowicach.

Na odcinku od stacji Lublin Zemborzyce do stacji Wilkołaz oczyszczono istniejący tłuczeń na 24 km torów. Wymieniono 4 km szyn i podkładów na odcinku Lublin Zemborzyce – Majdan. Większy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, podróżnych, a także przewożonych ładunków zapewni przebudowa 32 przejazdów drogowo-kolejowych oraz remont i modernizacja 31 mostów i przepustów. Na przejazdach ustawiane są nowe urządzenia sygnalizacyjne i oświetlenie. Postępuje rozbiórka, budowa i wzmacnianie obiektów inżynieryjnych.

Nowa sieć trakcyjna umożliwi przyspieszenie pociągów pasażerskich do prędkości 120 km/h i składów towarowych do 80 km/h. Powstało już ponad 1000 fundamentów pod słupy trakcyjne.

Krótsze podróże

Prowadzone prace przyniosą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów z nowych, wyremontowanych stacji i przystanków. Dzięki budowie dwóch nowych przystanków w Zaklikowie i Charzewicach, mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do komunikacji zbiorowej. Szczególnie dla ruchu towarowego, ważne będą prace na 70 obiektach inżynieryjnych, w tym na mostach i wiaduktach. Efektem będzie dostosowanie ich do większych obciążeń i zapewnienie sprawnego przewozu cięższych ładunków. Wzrośnie także poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie 75 przejazdów kolejowo-drogowych.

Inwestycja zakończy się w 2019 roku. Całkowity koszt projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach programu Polska Wschodnia wynosi 311,9 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Krajowego Programu Kolejowego na terenie województwa podkarpackiego realizują szereg inwestycji, które wpłyną na rozwój gospodarczy i atrakcyjność regionu. Wśród nich najważniejsze to: modernizacja linii kolejowej nr 91 na odcinku Kraków – Rzeszów, rewitalizacja linii kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew, modernizacja linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk oraz rewitalizacja linii nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz.

Przewiń do komentarzy








Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~turysta

Ostatnio objechalem samochodem cala Europe zachodnia i oprocz BRUKSELI nigdzie nie widzialem, zadnej flagi unijnej. Bo na zachodzie kazdy kraj szanuje tylko wlasna flage narodowa i to mi sie bardzo podoba.

~Gość

Problem w tym, Panie Łukaszu, że "planowanym" pociągiem nigdzie nie da się dojechać. Poszedłem do sklepu po chleb i chciałem zapłacić pieniędzmi, które zarobię w latach 2020-2025, to nie chcieli mi go sprzedać.

~cynik

Po elektryfikacji linii z Tarnobrzega do rzeszowa problem się sam rozwiże, bo te perony nikomu nie będą służyć.

~cynik

a jakie wrażenie na ministrze odniosła ta ruina zwana dworcem? Pokazano mu ją, czy mu zasłaniano oczy?

~ccccc

Którędy od 6 do 11 sierpnia ma jechać Hetman w stronę Hrubieszowa, bo w Tarnobrzegu też się nie będzie zatrzymywał?

~emeryt66

W sierpniu nie bedzie zatrzymywał sie Hetman w cetrum,bo zołnierze rosyjscy beda jechac dalej na zachod bez przystanku.

~ciekawy

co takiego ma być w sierpniu, że hetman przez tydzień nie będzie zatrzymywał się na centrum?

~Samara

To trochę tak jak z brochą co tamę pod Krakowem otwierała 😂

manukun

President chwali się peronem. Czy będą w ogóle jeździć pociągi? Czy dalej rozkład jazdy zmieści się na jednej stronie?

~xxxx

cytat z klasyka arona z parczewa: puciongi nie majum synsu bo som busy

~Adam

Wróciłem z zagranicy po paru latach i będąc dzisiaj na długim spacerze zauważyłem wiele tabliczek z napisem,,projekt realizowany z funduszy unijnych''.Po około 3 godzinach przechodzę koło urzędu miasta a tam nie ma flagi unijnej.Co to za prezydent co łapy wyciąga z unii a flagi nie chce wywiesić.Wstydź się nadbereżny

~toudi

Załoze sie ze specjalnie poczekali az nikogo nie bedzie na peronach i wtedy zaczeli cykać zdjecia.Te nowe tory to chyba pod pociagi towarowe bo te nie zatrzymuja sie na stacji.Pociagi osobowe zawsze sie tu zatrzymuja wiec tory moga byc stare na predkosc 40 km/h.

~preczzkomuną

żenada towarzysze z pis, żenada, Lenin się za was wstydzi....

~xxxx

planowany IR Lublin-Przemyśl nie będzie zatrzymywał się na Pilchow City Central Station, he he

~bbbb

e2rds jedyny pociąg do Trójmiasta został zlikwidowany za platfusów przez blondynę i katarskiego lotnika

~Bobo

Daruś daj już spokój z tym hejtem, Filipek też. I ty z Warszawy chłopaku również...

~Roman

~TAK - na bezrybiu to rak ryba.....

~@hehehe

W niedzielę dwie papużki będą lansować się przy Błaszczaku!

~hehe

Jedyne sukcesy Lucka to pozowanie do zdjec bycie przydupasem pisowskim i uroczyste przeciecie wstegi pod spolem. Reszte spie.rzyl jak tylko mozna było...

~TAK

@Lukasz


Nowy przystanek w Stalowej Woli Charzewicach będzie wykorzystany od 2020 r. dla:

4 dalekobieżnych dziennie przez Lublin do Warszawy/przez Warszawę i dalej i być może (opcja też zatwierdzona, ale niepodstawowa) dla 2 dziennie przez Lublin do Białegostoku/lub przez Białystok i do Olsztyna.

NATOMIAST:

W latach 2020 - 2025 planowane są 4 dalekobieżne DZIENNIE przez centrum Stalowej Woli:

2 dziennnie z Zamościa/Hrubieszowa do Wrocławia,

2 dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Sandomierz, Radom do Warszawy/przez Warszawę i dalej.


I jeszcze ŹLE, Lukasz ???????:

4 do 6 przez Stalowa Wola Charzewice, a 4 przez Stalowa Wola Centrum.

~Lukasz

A, ze wolami do centrum jechalismy DWA DNI to normalne. Tak?

~Donald

Prrywatyzować!
Czy Polska potrzebuje takiego przewoźnika?
Niemiecki lepszy!

~TAK

@sasiadhsw


To nie było żadne kłamstwo, bo/ponieważ/gdyż:


STALOWA WOLA CHARZEWICE, TO TEŻ STALOWA WOLA.

~sasiadhsw

Powiedzmy ze było to zaplanowane kłamstwo ,prosci ludzie pomysla ze pociagi beda zatrzymywac sie w Stalowej Woli na przystanku przy parku miejskim.Lucek chce miec same sukcesy to musi cos krecic i nie dopowiedziec.

~TAK

@sasiadhsw


STALOWA WOLA CHARZEWICE, TO TEŻ STALOWA WOLA.

~edek

A widzial ktos lub slyszl cos niepchlebnego o " dobrej zamianie " z ust jakiegokolwiek aparatczyka ? Przeciez TVKUR nie klamie. (poza tym, ze prawdy calej nie powie )

~sasiadhsw

Tam jest bład w wypowiedzi Lucjusza N. Powinno byc Stalow Wola Charzewice, a nie Stalowa Wola.=W końcu mieszkańcy Stalowej Woli jadący do Warszawy, czy przyjeżdżający z Warszawy, nie będą musieli zatrzymywać się na przystanku w Pilchowie, bo będziemy mieć przystanek w Stalowej Woli- mówi Lucjusz Nadbereżny.Taka zmyłka zeby całosc wypowiedzi była w samych plusach.

~Łowić

-Co opozycja zrobiła w tej sprawie?
-Gąsienice były!

~J23

@N96 koryta+ to będzie brakować tez obecnej kwiczacej władzy. Powinni sprywatyzować aby takie misiewicze i obajtki nie miały stołków z nadania matuszki partii za kilka milionów rocznie.

~N97

Ale opozycji brakuje koryta... Ujadać teraz muszą, a potem sprywatyzują!
No i sprowadzą imigrantów, niech pogwałcą sobie!