Nowy peron na stacji Stalowa Wola - Rozwadów już gotowy
Kolejne zmiany na stacji w Stalowej Woli Rozwadowie. Pasażerowie korzystają z nowego peronu nr 2. Są nowe wiaty, ławki i informacja pasażerska. Na stacji wymieniono tory. Jest nowa sieć trakcyjna. Postępuje przebudowa trasy Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, odcinka Kraśnik – Zaklików. Efektem największego projektu POPW, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będą m.in. krótsze podróże.
W Stalowej Woli Rozwadowie zakończyły się prace na 300 m peronie nr 2. Pasażerowie zyskali wyższy komfort obsługi. Obiekt wyposażono w nowe ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz pochylnie umożliwiające swobodne dojście do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. W ramach przebudowy stacji Stalowa Wola Rozwadów zmodernizowano już dwa perony. Od wiosny podróżnym służy peron nr 1.
Gotowe są także tory. Łącznie na stacji wymieniono ponad 4 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 15 nowych rozjazdów, które umożliwiają sprawne manewry i przejazdy pociągów.
Teraz kolej na budowę nowego przystanku Stalowa Wola Charzewice. Wykonawca planuje zakończyć prace w sierpniu 2019 r.
Od połowy września br. podróżni korzystają z efektów inwestycji. To m.in. wygodne perony na odcinku Lublin – Kraśnik w: Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku.
Budowa nowych torów i peronów od Kraśnika do Zaklikowa
Od września br. trwają prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmują modernizację ok. 35 km torów i sieci trakcyjnej. Na stacjach Szastarka i Rzeczyca kończy się układanie ścianek peronów dwukrawędziowych. Na przystankach Polichna Kraśnicka, Rzeczyca Kolonia, Potok Kraśnicki widać już konstrukcje peronów jednokrawędziowych. Montowane jest oświetlenie.
Roboty na odcinku Kraśnik – Zaklików obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej.
Na stacji Kraśnik są 4 nowe tory oraz 7 rozjazdów. Montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
W stacji Szastarka i Rzeczyca zamontowano nowe rozjazdy, budowane są tory. Między Kraśnikiem a Szastarką wymieniono podkłady. Od Kraśnika do Zaklikowa ukończono podstawowe prace przy obiektach inżynieryjnych.
Efektem prac na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola oraz Lublin – Rzeszów. Pasażerowie zyskają lepszą komunikację, będą dwa nowe przystanki Stalowa Wola Charzewice i Zaklików Miasto. 20 przystanków zostanie zmodernizowanych i dostosowanych do oczekiwanego standardu obsługi. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Większy poziom bezpieczeństwa zapewni m.in. przebudowa 75 przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana rozjazdów oraz remont obiektów inżynieryjnych. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym usprawni przejazd pociągów. Dzięki elektryfikacji trasy pociągi pasażerskie przyspieszą do 120 km/h a składy towarowe do 80 km/h. Inwestycja zakończy się w 2019 roku.
Całkowita wartość projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł.
Komentarze
@cdn
Ilu emerytów ma smartfona z dostępem do Internetu żeby móc znaleźć połączenie i kupić nań bilet?
na zadupie do Charzewic nikt nie będzie dymał tylko wybirze PKS lub busiarstwo z centrum miasta
problemsię rozwiąże po odrutowaniu linii przez Krzaklewo, stalowa będzie pozbawiona wszelkich połączeń dalekobieżnych
~emeryt60 internet nie sluzy jedynie do hejtowania .Tu tez mozna wyobraz sobie kupic bilet na dowolny srodek transportu publicznego lacznie z pociagami
Niech ktos to wytłumaczy Nadberezny podobno ma tyle dofimansowania ze tylko brac i budowac.A na toalety i wc w miescie juz nie ma.Jak ma ta kase to kasa z biletami na kolej musi byc tak jak była za Szlezaka.W 2000 roku były kasy biletowe na stacji Stalowa Wola Południe,Stalowa Wola Rozwadów i na PKS w Centrum.Teraz niby czasy dostatku i nadmiaru pieniedzy a brak chociaz jednej kasy biletowej.Aby kupic bilet trzeba udać sie na stacje w Rzeszowie albo Przeworsku.Jak kupuje sie w pociagu to nie dostaje sie miejscowki,a wtedy trzeba stac na korytarzu .Młozi moze dadza rade stac ale starsi na emeryturze juz nie.
napisz Rumcajs coś ralnego, a nie tylko mgliste rządowe plany zwiazane z CPK, któr nie wiadomo czy zostaną zrealizowane
@~)))))))))) nie ma szans zabrać Charzewicom, bo będą jechać przez Kolbuszową, ale postarało się by linia leżajska była na liście rezerwowej, więc remont tych peronów i te wyświetlacze są dla kilku kibli w debilnych godzinach, bo nie będzie się tam zatrzymywać nic dalekobieżnego, chyba że tak jak teraz 2 pociągi z litości - Banach i Witos, bo Hetmana zniszczono zastępując go SKPL-em.
@xxxxx
Dojdzie do modernizacji odcinka kolejowego Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk w latach 2023-2027. To już jest przesądzone.
A lobby kolbuszowskie nie ma szans zabrać Stalowej Woli Charzewice jakiegokolwiek pociągu pośpiesznego z Rzeszowa w kierunku północnym, który będzie jechał przez Kolbuszową. To też jest przesądzone.
A do tego:
Dopiero budowa odcinka Rzeszów - Nisko, który ma być gotowy koło roku 2028 zmieni diametralnie sytuację kolejową w Stalowej Woli.
Wtedy Stalowa Wola Centrum będzie przystankiem przelotowym dla wszystkich pociągów z kierunku Rzeszowa w kierunku północnym.
To dopiero będzie rewolucja i wreszcie PO 130 LATACH normalność kolejowa dla Stalowej Woli.
@~emeryt80 sprzedaje z miejscówką, jak dobrze trafisz to nawet w tym samym przedziale
Budy z hot dogami nie bedzie w Charzewicach.Nie bedzie takze kasy biletowej.Bedzie tylko preron goły ,betonowy i kamera do podgladania ludzi jak sie wyprózniaja .
a czy na tym zadupiu w Charzewicach bedzie buda z hotdogami, którą shrek obiecywał?
@~)))))))))) napisz o czymś realnym, linia do Przewoska jest na tzw liście rezerwowej , o co postarało się lobby kolbuszowskie, aby ją zaorać
@wyborca
Dopiero budowa odcinka Rzeszów - Nisko, który ma być gotowy koło roku 2028 zmieni diametralnie sytuację kolejową w Stalowej Woli.
Wtedy Stalowa Wola Centrum będzie przystankiem przelotowym dla wszystkich pociągów z kierunku Rzeszowa w kierunku północnym.
To dopiero będzie rewolucja i wreszcie PO 130 LATACH Normalność kolejowa dla Stalowej Woli.
Niech ktos to wytłumaczy Lucek podobno ma tyle dofimansowania ze tylko brac i budowac.A na toalety i wc w miescie juz nie ma.Jak ma ta kase to kasa z biletami na kolej musi byc tak jak była za Szlezaka.W 2000 roku były kasy biletowe na stacji Stalowa Wola Południe,Stalowa Wola Rozwadów i na PKS w Centrum.Teraz niby czasy dostatku i nadmiaru pieniedzy a brak chociaz jednej kasy biletowej.Aby kupic bilet trzeba udać sie na stacje w Rzeszowie albo Przeworsku.Jak kupuje sie w pociagu to nie dostaje sie miejscowki,a wtedy trzeba stac na korytarzu .Młozi moze dadza rade stac ale starsi na emeryturze juz nie.
@xxx
A po co kasa biletowa, skoro nie ma tam pociągów? Dla kilku kursów dziennie nie opłaca się otwierać kasy.
@wyborca
Przystanek Stalowa Wola Centrum( a nie stacja, bo stacją, to on raczej nigdy nie będzie, bo trzeba by było dodać minimum 2 tory tam) będzie odnawiany w ramach całościowej modernizacji odcinka kolejowego Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk w latach 2023-2027.
a na pomysł zrobienia kasy biletowej nikt jakoś nie wpadł?
Czas odnowić stację Stalowa Wola Centrum.
Widac ze hejterzy pisowscy zamilkli.Nie maja płacone za soboty.Gzie jest Stalówka,Polak,kibic,edek?
Na stacji Rozwadów jest budynek przy dcworcu i sa tam toalety.Nie wiem dlaczego nie chca tego otworzyc,może Lucek nie chce tego przejac bo kasa poszła na inne rzeczy.Ale to skandal,toalety sa potrzebne ,mamy robic po krzakach bo tak tanio jest.Wczoraj ide z pracy po 23 a tu jakis pan wyciagnał fujare przy tym przejsciu przez tory i leje .Tu chodza ludzie,ale pewnie pan ze wsi jest.Te toalety stoja tak od ponad 15 lat a urzednicy twierdza ze nie ma na to kasy.Za komuny i za komucha Kwasniewskiego te toalety działały
Do rozwadow 59 musze ci przypomniec bo pewnie nie pamietasz ze za komuny malo kto mial swoj pojazd [auto] a dzis malo kto nie ma samochodu. Wwielu rodzinac nawet po 4 samochody maja i dlatego mamy mniej polaczen z innymi miastami.
Sukces odtrąbiony? Odtrąbiony! Przecież obiecali remont stacji, nie poprawę dostępności transportowej miasta.
Komunikacja publiczna zanikła, a prywatna odstrasza komfortem. Gdzie jak gdzie ale na ścianie płaczu powinno się o nią dbać. Busy, wszędzie tylko busy.
Za komuny to było połaczen o wiele wiecej.Teraz czasy ,,dobrobytu "czyli pociagi nie jezdza wcale albo raz na dobe.DO TAKIEGO ZAMOSCIA nie ma rano rzadnego połaczenia,a w latach 90 było z 5 pociagów w strone Zamoscia.Dlaczego miasto nie chce dopłacic do toalet na stacji Rozwadów,stoja wyremontowane i gotowe do korzystania ale miasto czyli urzdnicy nie chca zeby to było otwarte.Dlaczego w miejscu parowozowni dalej lezy gruz a stalowe belki dawno wywieziono na złom?W zarzadzie PKP siedza dorobkiewicze i chca dobrze zarabiac a na poprawe połaczen juz im szkoda wydaac.
problem się rozwiąże po odrutowaniu linii przez Krzaklewo, na tych peronach będą stawać tylko kible do Przeworska i Lublyna
Przypominam, że prezydent dopłaca do kolei marszałkowskiej. Czy ktoś w mieście korzysta z tych pociągów? Kilkadziesiąt tysięcy złotych poszło na toaletę na przystanku Stalowa Wola. Ilu podróżnych korzysta z tego przystanku? Dodam, że zatrzymują się tam tylko 2 pociągi jadące do Przeworska na dobę...
Bardzo łodny. Jak we stolicy.
Kolejny przysłowiowy strzał w dziesiątkę . Perony uginają się od potoków suwerenów , także słuszną linie ma nasza władza na Nowogrodzkiej. Doskonale wydane 300 milionów . Czy kolejnym krokiem będzie rekonstrukcja wiaty dla dyliżansów?
A na zdjęciu pociąg pamiętający 2 wojnę światową
Przystanków jak mrówków, czekamy na Dworzec. Nasze Dworce mają wzięcie u inwestorów. Tylko połączeń brak ale za to busów jak mrówków.