Budowa obwodnicy ruszy po weekendzie majowym

Image

Kiedy ruszy budowa obwodnicy?- pytają czytelnicy. Na razie nic w temacie się nie dzieje. Jakie są plany?

Jak się okazuje wszystko jest pod kontrolą. Wkrótce będziemy mieć w okolicy Sanu wielki plac budowy.

- Z informacji, które uzyskaliśmy od inwestora i głównego wykonawcy wynika, że w tej chwili kończona jest procedura u wojewody podkarpackiej w sprawie wydania pozwolenia na budowę w trybie ZRID-u. Te pozwolenia powinny być wydane w kwietniu. Prace rozpoczną się zaraz po długim weekendzie majowym- wyjaśnia prezydent Lucjusz Nadbereżny.

Są też inne kwestie, konieczne do załatwienia jeszcze przed pierwszym wbiciem łopaty. Chodzi o organizację ruchu i dostosowanie dojazdu do placu budowy.

- Czekamy jeszcze na uzgodnienia organizacji ruchu, bo ta inwestycja będzie również oddziaływać na organizację ruchu na terenie miasta Stalowa Wola i nie tylko. Czekamy na oficjalne stanowiska w tej sprawie i na pewno na następnej sesji Rady Miejskiej, przed realizacją, przedstawię państwu sprawozdanie w tym zakresie, bo jest to dość duży zakres oddziaływujący na funkcjonowanie poszczególnych części miasta. Budowa obwodnicy powinna rozpocząć się w maju. Planowany termin zakończenia inwestycji to jest przyszły rok- 2020- mówi prezydent.

Wprawdzie firma wykonawcza Mostostal Warszawa i Acciona Construcción S.A. ma termin wykonawczy do I kwartału 2021 roku, ale zamierza z zadaniem uporać się znacznie wcześniej. Takie informacje zostały przekazane na ostatniej naradzie, na której obecny był również włodarz Stalowej Woli.

Nowa droga ma liczyć 15,2 km, a jej wykonanie kosztować około 200 mln zł. Trasa obwodnicy poprowadzona zostanie po północno– wschodniej stronie Stalowej Woli i Niska. Przebiegnie w kierunku północ– południowy wschód. Jej początek zlokalizowany zostanie na odcinku istniejącej trasy Podskarpowej, w rejonie skrzyżowania z ulicą Chopina (w ciągu DK-77). W projekcie przewidziano budowę ronda, stanowiącego połączenie obwodnicy z ulicami Chopina i Podskarpową oraz drogą gminną. Na dalszym odcinku obwodnica przecina tereny ogródków działkowych i dalej kieruje się na południowy wschód, przekraczając tereny Elektrociepłowni Stalowa Wola. Później przekracza rzekę Barcówkę, linię kolejową Nr 66 Zwierzyniec Towarowy– Stalowa Wola Południe oraz krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19. Koniec trasy obwodnicy i jej połączenie z istniejącą DK-77 zaplanowano na rondzie wchodzącym w skład węzła „Rudnik”, który powstanie w ramach budowanej równolegle drogi ekspresowej S-19. Inwestycja obejmuje również budowę wylotu z ronda odcinkiem łącznika w kierunku istniejącej DK-77 (ulica Energetyków w Stalowej Woli).

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =