Potrącenie rowerzysty na Alejach Jana Pawła

Image

Do potrącenia mężczyzny jadącego rowerem doszło w środę 10 czerwca 2020 roku około godziny 10:50. Zdarzenie miało miejsce na Alejach Jana Pawła II.

Mężczyzna wjechał na pasy od strony Biedronki, wprost pod koła samochodu marki Toyota Yaris (auto na stalowowolskich numerach rejestracyjnych). W tym miejscu nie ma toru jazdy wyznaczonego dla rowerów, należy więc zejść z jednośladu i przeprowadzić go przez jednię, czego kierujący nie zrobił.

Na miejsce przybyły 2 wozy bojowej straży pożarnej, wóz dowodzenia, 2 radiowozy policyjne i Zespół Ratownictwa Medycznego. Pierwsi pomocy udzielili rowerzyście strażacy.

Na szczęście okazało się, że kierujący jednośladem nie odniósł poważniejszych obrażeń i nie było konieczności odwiezienia go do szpitala. Zarówno kierujący rowerem, jak i samochodem, byli trzeźwi. Zdarzenie zakwalifikowano jako kolizję.

Przewiń do komentarzy




















Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~Masakra

Kiero ponadto kierowca auta zdaje egzamin z teorii owszem, ale kierowca auta poki co nie ma obowiazku myslenia za Ciebie i za innych uczestnikow ruchu. A skoro wedlug Ciebie problemem jest nieznajomosc zasad ruchu drogowego wsrod pieszych to moze warto wprowadzic poprostu taki obowiazek? Pieszy i rowerzysta beda musieli przejsc platny kurs tak jak kierowcy wszystkich kategorii (np.po ukonczeniu wieku w ktorym moga samodzielnie poruszac sie po ulicach). I kazdy niech odpowiada za swoje bledy. A swoja droga zastanawia mnie to ze skoro piesi tacy niedoinformowani w przepisach to skad wiedza ze na czerwonym sie nie wchodzi a na zielonym mozna? A ze trzeba sie rozejrzec jak nie ma swiatel nie wiedza???

~Masakra

Kiero czytales juz naninnym portalu stalowwolskim o tym wypadku i zapewnendoczyczytales sie ze Jasno z niego wynika ze kierowca auta na pasie zewnetrznym hamowal nagle gdyz rowerzysta wtargnal mu na jezdnie Jak pisza dalej mial szczescie i zdazyl, a kierowca yarisa nie mial szczescia i nie zdazyl. Raczej nie bede Ci tlumaczyc dlaczego kierowca yarisa mial mniej czasu na reakcje bo to jest oczywiste dla tych ktorzy maja prawko. Po drugie kierowca yarisa nie mial zamiaru wyprzedzac na przejsciu, ale auto na zewnetrznym zostalo zmuszone przez rowerzyste do naglego hamowania. Po drugie, to juz w perzedszkoku ucza ze przed wejsciem na zebre nalezy popatrzec w lewo prawo lewo, wiec nie zaslaniaj sie tym ze piesi i rowerzysci nie musza znac prawa i nie rob z pieszych i rowerzystow półgłówków. Poza tym prawo powinni znac wszyscy bo nie znajomosc prawa poprostu szkodzi jak to sie mowi i nie jest to zaden argument ze nie stosowalem sie do prawa bo go nie znam. Jak cos ukradniesz to tez powiesz ze nie wiedziales ze to jest wedlug prawa zabronione?

~Zosia

ja proponuje ze jak ktos chce isc do klasztoru przez ulice traugutta to niedosc ze trawa jest wyzsza od czlowieka to tym katolikom zrubmy moze jakies wieksze przeszkody jakis wal proponuje ninja przeszkody zapadnie jakies rowy ze jak ktos dojdzie to bedzie zbawiony k...... bedzie zucal w katolikow kaflami 1 przeszkoda 2 K...... szczul bedzie psami a na drodze wysypane bedzie gowno

~Kiero

nie chce mi sie.
podaj te statystyki i skad je wziales. skoro ty sie na nich opierasz to masz te dane

~J 23

No widzisz, nawet nie spodziewałeś się, że rowerem można zabić? Wpisz sobie w google jak umiesz i poczytaj ile jest śmiertelnych potrąceń i jak się rowerzyści zachowują szczególnie na pasach. Na szczęście nie muszą znać przepisów.

~Kiero

ta. podaj te statystki wjezdzania rowerzystow w pieszych.
no i dodaj ile bylo z powaznymi skutkami. dla kogokolwiek

~J 23

Do ~kiero Najlepiej jakby w ogóle samochodów nie było. Wtedy kiero byłby zadowolony bo to jedyna gwarancja braku wypadków z pieszymi. Tylko co z tym, że coraz więcej rowerzystów wjeżdża w pieszych.

~Kiero

co z tego co pamietam, to kierowca musi wykazac sie na egzaminie znajomoscia przepisow. nie tylko po to by zdac egzamin, ale glownie po to by umiec sie poruszac po drogach. bezpiecznie. wiec to na nich spoczywa caly obowiazek bezpiecznego zachowania.
na pasach oprocz rowerzysty byl rowniez pieszy. Dlatego wciaz pytam, czy kierowca Yarisa zostal odpowiednio ukarany, pomimo ze kolizja z rowerzysta mogla nie byc z jego winy. Popelnil natomiast inne bardzo grozne wykroczenie !

~Do ~Kiero

Akurat ma znaczenie czy ktoś był na pasach, bo jeżeli był to mógł zginąć. Myślę, że powinno mieć znaczenie dla człowieka czy może zginąć czy nie. Niestety wymagasz od kierowców 100% braku błędów, a od pieszych i rowerzystów nie. Gdyby minimum odpowiedzialności było na pieszych i rowerzystach, to wypadków byłoby mniej. A tak to wchodzą na przejścia nawet nie rozglądając się czy jest na nich bezpiecznie. Ale cóż - kierowcy powinni być nieomylni w 100% wtedy nikt nie zginie, prawda?

~Kiero

aha, dla myslacych inaczej :
nie napisalem o tym ze rowerzysta wjechal na przejscie dla pieszych.
skoro jedno auto na pasie zewnetrzym zdolalo sie zatrzymac, to tym bardziej Yarisem powinien.
i nie ma znaczenia czy ktos byl na pasach czy nie

~Kiero

mam nadzieje , ze policjanci staneli na wysokosci zadania i nauczyli kierowce Yarisa o tym iz zabrania sie omijania pojazdu jadacego w tym samym kierunku a ktory sie zatrzymal przed przejsciem w celu przepuszczenia pieszego.
koszt takiej nauki to 500pln + 10pkt ( ewentualnie zatrzymanie prawka )

~J 23

Kierowcy dostają mandaty, rowerzyści nie. Kierowcy muszą znać przepisy, rowerzyści nie. Jestem przekonany, że gdyby zrobić badania w kierunku łamania PoRD w relacji do ilości danej grupy to rowerzyści byliby na niechlubnym pierwszym miejscu. Dlaczego? Dlatego, że nie są karani co utwierdza ich w przekonaniu, że są bogami na drodze i wszyscy mają na nich uważać, a oni na nic i na nikogo nie muszą.

~Masakra

ABC żenujacy jestes, tlumaczysz sie, ze rowerzysci łamią przepisy dlatego, ze kierowcy aut tez je łamią? W dzisiejszych czasach to juz nawet przedszkolaki potrafia lepiej argumetowac. Mozemy sie licytowac kto jakie ma występki, ale co to zmieni? A nie lepiej żeby kazdy pilnowal siebie zeby byc wporzadku wobec innych? Masz tu artykul o ewidentnej winie rowerzysty, a Ty udowadniasz ze tylko kierowcy aut sie zle zachowuja? Moze dla rownowagi wymien w jaki sposob rowerzysci łamia przepisy.

~Serio???

ABC ja nie jestem specjalista od przepisow, ale duzo czytam, i nawet na naszych stalowowolskich portalach juz pisano o tym ze ten nowy przepis bedzie nakladal rowniez obowiazki na pieszych i rowerzystow. Ale najlepiej zyc w przekonaniu ze dla pieszych sa tylko prawa a obowiazkow juz nie ma. Tak jak napisalem, zobaczymy jak bedzie brzmiec w oficjalnej wersji.

~ABC

~J23~ Powiedz mi dlaczego kierowcy nie informują innych uczestników ruchu drogowego o zamiarze opuszczenia skrzyżowania o ruchu okrężnym, dlaczego z ścieżek rowerowych robią sobie miejsca postojowe, dlaczego blokują przejazdy rowerowe, dlaczego w strefie zamieszkania przekraczają dopuszczalną prędkość w tym obszarze, dlaczego w strefie zamieszkania parkują gdzie popadnie a nie w miejsczch do tego przeznaczonych, dlaczego....... itp.itd.J23 jako kierowca świetny kierowca wręcz wybitny znawca PRD, zastanów się ile ty masz grzeszków za kółkiem.

~ABC

~J23~ Powiedz mi dlaczego kierowcy nie informują innych uczestników ruchu drogowego o zamiarze opuszczenia skrzyżowania o ruchu okrężnym, dlaczego z ścieżek rowerowych robią sobie miejsca postojowe, dlaczego blokują przejazdy rowerowe, dlaczego w strefie zamieszkania przekraczają dopuszczalną prędkość w tym obszarze, dlaczego w strefie zamieszkania parkują gdzie popadnie a nie w miejsczch do tego przeznaczonych, dlaczego....... itp.itd.J23 jako kierowca świetny kierowca wręcz wybitny znawca PRD, zastanów się ile ty masz grzeszków za kółkiem.

~Mia

Qwerty, a zebys wiedzial ze z tego powodu ze czesto sadzam swoje cztery litery na siodelku to w istocie są piękne i jędrne. I zaufaj mi ze zawsze zwalniam przed przejazdem dla rowerow, sygnalizuje swoim zchowaniem swoje zamiary jako kierowca roweru i nie miewam sytuacji konfliktowych z samochodami. Poprostu zachowuje sie w stosunku do innych tak jak sama chce byc traktowana. Nie mam tez sklonności samobójczych. Pozdrawiam, i przypominam ze co siejemy to zbieramy. Polecam zaczac zmiany od siebie a swiat stanie sie przyjemniejszy. Polecam tez postarac sie popatrzec oczami kierowcy auta na swiat i probowac go zrozumiec a nie wymagac zrozumienia tylko od innych a od siebie samego juz nie.

~J 23

Do ~ABC A mimo to ustawodawca nie widzi problemu, ba tworzy nowe problemy.

~J 23

Do ~ABC Jak żeś taki mundry jak ustawodawca, to zdefiniuj mi czym jest przecięcie jezdni z drogą dla rowerów wg PoRD. Postaraj się zauważyć czy rowerzyści sygnalizują jakikolwiek zamiar zmiany kierunku jazdy.... o światłach już nie wspomnę. O jeżdżeniu pod prąd po ulicach lub drogach dla rowerów też. O tym, ze jeżdżą jak wariaci tuż przy pieszych także.

~J 23

~ABC skoro ustawodawca taki mądry, to wyjaśnij mi dlaczego rowerzysta lub motorowerzysta może wyprzedzać pojazd skręcający w prawo po jego prawej stronie. Czy to jest mądry przepis i mądry ustawodawca?

~Qwerty

Mia posadź swoje piękne cztery litery na siodełko i poznaj świat z tej perspektywy, a przekonasz się że piszesz bzdury.

~ABC

Specjaliści od przepisów ~Serio??? i J23, wiyncyj takich i się wybijemy. Z pewnością ustawodawca PRD, byłby zainteresowany współpracą z wami.

~Mia

Qwerty bo jak sie dzieje miedzy dwoma autami to wiadomo ze z winy auta, ale jak sie dzieje miedzy autem, a rowerzysta to przewaznie (choc nie zawsze) z winy rowerzysty. Wezmy ostatnie sytuacje, jeden pijany drugi wjechal nagle w miejscu gdzie nie powinien wjechac. Takze pseudorowerzysci nie sa lepsi. A mimo to czesciej hejt sie leje na kierowcow aut jednak.

~Serio???

Do J23 z tego co czytalem o tych przepisach od 1 lipca to pieszy/rowerzysta maja miec pierwszenstwo przed zebra pod warunkiem ze sie przed nia zatrzymaja i stoja wiec poczekajmy na oficjalna wersje tego nowego przepisu, moze bedzie on calkiem sensowny, bo z drugiej strony sa miejsca gdzie pieszy moze sobie stac i stac, a tak jak stanie przed przejsciem to kierowca poprostu bedzie mial obowiazek go przepuscic, no tyle dla pieszych mozemy zrobic jako kierowcy aut, tylko zeby sie zatrzymywali a nie wchodzili wprost pod rozpedzone auto bez ogladania sie. Bo ja np. nie potrzebuje takiego przepisu, jak widze ze ktos czeka na przejscie to zawsze sie zatrzymuje, nie rozumiem tylko tych ktorzy narazaja mnie (bo to ze narazaja siebie to ich sprawa) nagle wchodzac, przeciez jakby wczesniej chociaz glowe w moja strone odwrocili to bym wiedzial ze moze sie rozgladaja zeby przejsc i bym sie spokojnie i bez zbędnych nerwow zatrzymał.

~Qwerty

I znowu nienawiść do rowerzystów, i tak najwięcej wypadków jest z winy kierowców, i tak to wy pseudo kierowcy powodujecie najwięcej wypadkow. A jak już coś z udzialem rowerzysty to się leje hejt.

~Ro rt

To nie możliwe żeby na ulicy takiego patrona zdarzyło się coś takiego

~życie

a powinien ten koński łeb porządnie rozbić to na przyszłość może nie zachowywałby się jak święta krowa..

~J 23

Od 1 lipca rząd PIS zafundował nam dodatkowo pierwszeństwo pieszych przed przejściem dla pieszych (tak niebezpiecznych eksperymentów na ludziach nie zrobił żaden kraj - Niemcy nie mają przejść z pierwszeństwem pieszych na drogach o dwóch pasach lub prędkości powyżej 30km/h). Dodatkowo odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym - mimo, że Policja nie ma odpowiednich narzędzi umożliwiających pomiar prędkości. Wideoradiowozy mierzą prędkość radiowozu...

~J 23

Wg danych KGP w 2019 roku rowerzyści spowodowali 35% wypadków z ich udziałem - zginęło 132 osoby a 1555 rannych (myślę, że te dane są trochę zaniżone, bo przecież sądy niechętnie uznają winę "niechronionego" rozumem). W tym 139 wypadków spowodowanych przez rowerzystów poprzez niedostosowanie prędkości rowerzystów do warunków ruchu.

~chlebak

Rowerzyści to największa zmora tego miasta.