Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany… w 2 szkołach

Image

W 2 stalowowolskich szkołach szykują się zmiany. Nic, tylko się pilnie uczyć.

Stalowa Wola przystąpi do pilotażowego projektu, który wprowadzi innowacyjne rozwiązania w kreowaniu przyjaznej przestrzeni edukacyjnej z uwzględnieniem potrzeb uczniów oraz otoczenia PSP nr 7 oraz PSP nr 4. Decyzje o przystąpieniu do projektu podjęto na sesji Rady Miejskiej.

- Bez wątpienia na przykładzie tych szkół chcemy wypracować dobre praktyki, dobre rozwiązania, które będziemy chcieli wdrażać w innych szkołach, oczywiście szukając środków finansowych na pokrycie tych zadań. To nie tylko zadania majątkowe, które są bardzo istotne w tym projekcie. Likwidacja barier jest bardzo ważna, ale pamiętajmy, że szkoła to nie tylko mury, tylko siła szkoły, to jest ten potencjał nauczycieli. Szkoły będą jeszcze mocniej pracowały nad tym, by zespół pracowników, nauczycieli, wychowawców likwidował te bariery niematerialne, te odpowiednio prowadzące uczniów niepełnosprawnych poprzez też integrację- mówił prezydent Lucjusz Nadbereżny.

W przypadku pilotażowego projektu, który będzie realizowany w „siódemce” i „czwórce” miasto pozyskało grant w wysokości 1,2 mln zł. Środki te stanowią 50% kosztów kwalifikowanych.

Głównym celem projektu jest stworzenie przyjaznej przestrzeni edukacyjnej i dostosowanie budynków szkół do potrzeb osób niepełnosprawnych w 4 obszarach: architektonicznym (m.in. budowa windy, wymiana drzwi zewnętrznych i wewnętrznych, remont istniejącej pochylni i schodów zewnętrznych), technicznym (m.in. wykonanie wypukłej numeracji sal i ich nazewnictwa), edukacyjno- społecznym (m.in. zakup pomocy dydaktycznych i diagnostycznych, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i programowe, realizacja zajęć warsztatowych, szkolenia i studia podyplomowe dla nauczycieli), organizacyjnym (m.in. stworzenie dokumentów związanych z dostępnością, zatrudnienie specjalistów itp.).

Podczas obrad radna Joanna Grobel- Proszowska zastanawiała się nad tym, czy w szkołach nie ma zjawiska izolacji w stosunku uczniów pełnosprawnych do uczniów niepełnosprawnych.

- Czy w ramach tego projektu nie powinno być zajęć z zakresu psychologii, uczących, że wszyscy jesteśmy sobie równi? Tego aspektu w tym projekcie mi brakuje- mówiła radna Joanna Grobel- Proszowska.

Dyrektor PSP nr 7 Alicja Bartoszek uspokoiła radną.

- Takie działania związane z integracją są prowadzone na bieżąco. To nie jest tak, że mamy projekt i integrujemy dzieci. Te działania są prowadzone od lat. Tak jak obserwuję, nie zauważam żeby dzieci, które są niepełnosprawne, a mamy dzieci niepełnosprawne w różnych obszarach, odczuwały, że są izolowane- mówiła Alicja Bartoszek, dyrektor PSP nr 7. - Chcemy zatrudnić specjalistów. Mamy w szkole psychologa, pedagoga, logopedów, jeszcze następni się kształcą, ale chcemy też wzmocnić przez czas trwania tego projektu pracę tych specjalistów, pracę nad dziećmi. Jeżeli będziemy mieć więcej etatów, automatycznie będziemy mogli udzielić tej pomocy więcej.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =