Czym jest marketing drukowany i gdzie znajduje swoje zastosowanie?

Materiał zewnętrzny Image

Dynamiczny rozwój technologii sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców zastanawia się nad sensem marketingu drukowanego. Chodzi o reklamowanie usług z wykorzystaniem ulotek, plakatów, billboardów czy stojaków reklamowych. Mimo, że współczesny konsument każdego dnia otoczony jest przez szereg reklam cyfrowych w postaci notorycznie wyskakujących okienek, reklama tradycyjna wciąż pozostaje popularna. Wszystko przez to, że doskonale współgra ona z otoczeniem, przyciągając wzrok potencjalnie zainteresowanych odbiorców. Co więcej, drukowana reklama otacza nas niemalże z każdej strony! Znajdziemy ją w sklepach spożywczych, ogromnych marketach, galeriach handlowych, a także podczas targów, wystaw czy wydarzeń branżowych. W końcu główną ideą reklamy drukowanej jest przede wszystkim zaskakiwanie odbiorców; bycie czymś więcej niż standardową formą komunikacji.

Marketing drukowany wciąż ewoluuje!

To mit, że czasy marketingu drukowanego zbliżają się ku końcowi. Wraz z postępem technologii druku, możemy zaobserwować zupełnie nowe trendy w marketingu drukowanym. Dotykowa jakość mediów drukowanych wykorzystuje pamięć dotykową konsumentów, która stanowi jedną z najtrwalszych form więzi emocjonalnej – co to właściwie oznacza? Okazuje się, że estetyka marketingu drukowanego nadaje materiałom wysoce indywidualny, a przy tym osobisty charakter. To zaś wzbudza zaufanie konsumentów, przyczyniając się do wzrostu zainteresowania całą ofertą marki. Psychologowie marketingu przeprowadzili nawet specjalistyczne badania, które wykazały, że zaufanie potencjalnego klienta zwiększa się, jeżeli firma dysponuje doskonale zaprojektowanymi materiałami drukowanymi – mowa tu nie tylko o estetycznych broszurach, lecz również stojakach, standach czy ekspozytorach, które zdecydowanie przyciągają wzrok.

Również neuronauka ma wiele do powiedzenia na temat marketingu drukowanego; otóż okazuje się, że reklama bezpośrednia jest o wiele prostsza w przetwarzaniu poznawczym, a co za tym idzie sprawdza się znacznie lepiej pod względem zapamiętania marki niż ten sam przekaz w formie cyfrowej. Wnioski? Marketing drukowany ma się dobrze, o czym poświadczyć mogą firmy takie jak STprint, zajmujący się między innymi produkcją POS/POD. Na stronie https://stojakitekturowe.pl/ zainteresowani tematyką marketingu drukowanego mogą dowiedzieć się więcej między innymi o wykorzystaniu technologii drukowania UV, a także przekonać się, jak wyglądają współczesne przykłady marketingu druku stosowanego przez przedsiębiorców.

Liczy się projekt, czyli krótko o wyzwaniach współczesności

Wzrost konkurencji w wielu branżach przyczynia się bezpośrednio do rozwoju zaskakujących form reklamy. Stojaki tekturowe wiodą prym na rynku reklamy tradycyjnej, zwłaszcza przez swoje szerokie zastosowanie. Sprawdzą się one w każdej branży, począwszy od spożywczej, motoryzacyjnej, przez zoologiczną, farmaceutyczną czy kosmetyczną. Nie ma dla nich ograniczeń, ponieważ pomagają zapewnić awangardową ekspozycję produktu. Jednak aby reklama rzeczywiście przyciągała, musi się wyróżniać na tle innych. To nie jest zaś takie proste, jak początkowo może się wydawać. Na szczęście dla przedsiębiorców, z pomocą przybywają firmy mające w swoich zespołach doświadczonych grafików i projektantów. Są oni pomóc w przelaniu wizji na papier, później zaś na wybrany ekspozytor. Ważne, by w przypadku marketingu drukowanego wybierać renomowane firmy, mające nie tylko lata praktyki, lecz również zaznajomione z nowoczesnymi trendami. Połączenie fachu w ręku oraz wiedzy na temat współczesnych wymagań reklamowych, w wielu branżach stanowi swoisty klucz do stworzenia przekazu, jakiego jeszcze nikt nie widział.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =