Czy zielone światło na ul. Energetyków zostanie wydłużone?
Światło zielone świeci się w tym miejscu za krótko. Na zmianę trzeba czekać zbyt długo- skarżą się mieszkańcy.
Chodzi o sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu drogi powiatowej ul. Energetyków z drogą gminną ul. Wrzosowa, a dokładnie o zjazdu z ul. Energetyków (od strony Niska) w ul. Solidarności (skręt z pasa w lewą stronę i dojazd do HSW i strefy ekonomicznej). Radna Aldona Bilska- Kokosińska napisała w tej sprawie interpelację.
- Trudność z płynnością ruchu jest widoczna szczególnie w godzinach rannych, ale także w godzinach popołudniowych w związku z nasileniem ruchu. Trudności te wynikają z krótkiego czasu trwania sygnału światła zielonego dla skrętu w lewo – 7 sekund, w związku z tym bardzo utrudniony i spowolniony jest dojazd do zakładów pracy i szkół. Czy jest możliwe wydłużenie czasu działa zielonego światła na pasie skrętu w lewo i rozwiązanie problemu?- pyta w interpelacji radna Bilska- Kokosińska.
Radna proponuje wydłużenie czasu trwania sygnalizacji- światło zielone na pasie skrętu w lewo dla zjazdu na ul. Solidarności i dojazdu do HSW i strefy ekonomicznej, do np. 25 sekund. Jak podkreśla pozwoliłby to na „rozładowanie korków”.
Zarząd Dróg Powiatowych w Stalowej Woli, w odpowiedzi na pismo radnej, wskazał na to, że na skrzyżowaniu drogi powiatowej nr 3009R ul. Energetyków z drogą gminną ul. Wrzosowa obowiązuje sterowane akomodacyjną, acykliczną sygnalizacją świetlaną.
Jest to rodzaj sygnalizacji, w której ustalona jest możliwa sekwencja faz, czasy trwania faz są zmienne i zależne od chwilowych charakterystyk ruchu. Ponadto jako sygnalizacja acykliczna charakteryzuje się tym, że jest w pełni zależna od ruchu. Dokonanie zmian w programie sygnalizacji świetlanej jest procesem złożonym i wymaga przeprowadzenia bezpośrednich pomiarów natężeń ruchu w godzinach szczytów komunikacyjnych, następie zaprojektowania stosownych zmian w programie sygnalizacji w dostosowaniu do pomierzonych natężeń ruchowych oraz obliczeniami przepustowości, oceną warunków ruchu i analizą efektywności. Wszystkie te działania muszą podlegać ostatecznemu zatwierdzeniu w Projekcie stałej organizacji ruchu przez Organ Zarządzający Ruchem, tj. Starostę Stalowowolskiego. Przeprowadzenie opisanej wyżej procedury jest wskazane na wszystkich skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną w ciągu drogi powiatowej nr 3009R Al. Jana Pawła II, ul. Staszica, ul. Energetyków z powodu istotnych zmian w natężeniach ruchu na w/w ciągu, w wyniku funkcjonowania obwodnicy Stalowej Woli, która przejęła znaczną część obciążenia ruchem drogowym. Powyższe działania są ściśle uwarunkowane od zaplanowania stosownych środków finansowych w budżecie powiatu stalowowolskiego- odpowiada w piśmie dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Stalowej Woli Piotr Śliwiński.
Zarząd Dróg Powiatowych informuje, że czas trwania sygnału zielonego dla fazy skrętu w lewo z ul. Energetyków w ul. Wrzosową mieści się obecnie w przedziale od 7 do 15 sekund, w zależności od obciążenia ruchem skrzyżowania.
Komentarze
Gdzie ten pan nie grzeszący inteligencją widział 7 sekund, bo na pewno nie na tych światłach. Standardowo leci dwa cykle po 4 sekundy a dopiero trzeci cykl jest na 12 sekund .
Oczywiście że rondo załatwiło by sprawę ale priorytetem było rondo ze spacerową którego na skręt w spacerową skorzysta 20 kierowców na dobę. Ale to priorytety prezydenta . Tam powstanie plastikowy las
Było by rondo to nie było by problemu.... Macie te swoje ukochane światła prostaki jak wam tak bardzo te ronda wszędzie przeszkadzają... Siedzieć i czekać na zielone jak barany...
Przy małym natężeniu zmiana trwa TYLKO 4 s. Reakcja uważnego kierowcy to 1 s.
Wtedy przejedzie do 3 aut. Na zmianę czeka się minimum 30 s. , znudzony kierowca zagapiając się ruszy w 3 sekundzie. 2, czy 3 auto już nie przejedzie. Nie rozumiem dlaczego podczas zielonego od Solidarności (Wrzosowej) prawoskręt (kierunek St.Wola-Nisko) ma czerwone światło!!!
Szkoda ze nie zrobili na 2 sekundy matematycy ,,
W ZDP zalęgła się najwyraźniej komórka d/s spychalszczyzny i bicia piany. Skoro charakterystyka sygnalizacji jest zależna od chwilowych natężeń ruchu, to problemu nie powinno być. Skoro jest, to ktoś bierze kasę za darmo.
Tam wiele ameb umysłowych przejeżdza już na czerwonym tak jak tępa baba z Renault Rst50335 tydzień temu w piatek około 16 35 która spowodowała kolizję z rowerzysta I uciekła
Kolejne wymądrzania Dyrektora, a może brak chęci do pracy.
Zganianie winy na przełożonego - Starostę o brak środków finansowych - jak w zimie.
Znajomy elektronik stwierdził
że taką zmianę cyklu świateł weryfikuje się szybko i bez kosztownie.
A na obwodnicy?
No brawo. Wreszcie po5 latach ktos to zauważył ????
A kto to ten Świderski ?
Czyżby zmienił się dyrektor? Znacie jakiegoś Świderskiego?
Zielone światło jest przez 4 sekundy czasem uda się przejachać 2 autom, 3 dociska na siłę na żółtym, a reszta dalej stoi i czeka i liczy za którym razem uda się przejechać
Rondo by załatwiło temat
wywalić te światła zrobić rondo i problem rozwiązany ,to samo zrobić na górce Rozwadowskiej i wcześniej na krzyżówce ze zjazdem na wojska polskiego
Podobnie jest na Brandwickiej. 20 s w strąnę Sandomierza i korki, 20 s od mostu i puchy. Sygnalizacja całą dobę, jesteśmy bogaci. Nie można wyłączyć o 21.00 i rano włączyć? Tyle to drogowcy potrafią?. W Rzeszowie można a w Stalowej?
Typowy urzędniczy bełkot. Pewnie panowie i panie ze starostwa tamtędy nie jeżdzą, to mają temat w d... Ci co zjeżdzaja do strefy codziennie stoja po kilka zmian świateł. Czasem jest tak, że "zegarek" pokazuje 7s, a po 3 s wskakuje czerwone. Korki tam są każdego dnia.
Zróbmy tam rondo i problem sam się rozwiąże.
A co z zieloną falą na alejach ? Teoretycznie da sie przejechac o 23 kiedy brak ruchu pieszego. Jadac w kierunku rozwadowa , przejscie dla pieszych na wysokosci bialych domow i stokrotki calkowicie to uniemozliwiają.
Rozwiazaniem sa swiatła na przejsciach dla pieszych zsynchronizowane z obecnymi.
No ale korki lepsze.
Często tam stoję. Nie jest prawdą, że 7 sekund zielonego to minimum. Niejednokrotnie światło zielone trwało tam zaledwie 4 sekundy mimo iż w kolejce ustawiało się 4-5 aut, przy tak krótkim czasie zwykle udawało się przejechać 2-3 autom.